U našem vrtiću najvažnije nam je da se svako dijete osjeća sretno i zadovoljno, a pod tim podrazumijevamo da bude sigurno, voljeno, slobodno i stručnim i suvremenim pedagoško – psihološkim metodama potaknuto na vlastiti razvoj.
Program vrtića je usmjeren na dijete i njegove potrebe.
U skladu s potrebama pojedinog djeteta trudimo se razvijati njegove sposobnosti – tjelesne, socio-emocionalne, spoznajne, govorne i komunikacijske, stvaralačke.
Pri tome, naglašavamo dječju inicijativu, poticanje samostalnog istraživača.
Kao organizacija koja uči, naši odgojitelji i stručni suradnici su u stalnom procesu stručnog usavršavanja kako bi unapređivali svoj odgojno-obrazovni rad s djecom.
U okviru svoje djelatnost Dječji vrtić organizira i provodi:
- redovite programe njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece predškolske dobi, koji su prilagođeni razvojnim potrebama djece te njihovim mogućnostima i sposobnostima,
- programe ranog učenja stranih jezika i druge programe umjetničkog, kulturnog, vjerskog i športskog sadržaja
Redoviti program
U našim vrtićima provodi se redoviti 6-satni program. Cjeloviti razvojni program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja provodi se za djecu od treće godine do polaska u osnovnu školu. Cilj redovitog programa je stvaranje uvjeta za potpun i skladan razvoj djetetove osobnosti, doprinos kvaliteti njegova odrastanja i posredno kvaliteti njegova obiteljskoga života te osiguravanje takvih uvjeta koji jamče razvoj svih sposobnosti svakoga djeteta i osiguravaju jednake mogućnosti svoj djeci.
Program katoličkoga vjerskog odgoja
U redoviti program integrirani su elementi katoličkoga vjerskog odgoja, gdje se kroz igru, u djetetu potiče ljubav prema istini, dobroti i životu. Tako se na spontan i blag način, poštujući dječju prirodu, njeguje i duhovna dimenzija djeteta. Pažljivo osmišljeni poticaji i aktivnosti uče dijete ljubiti i poštovati Boga, sebe i druge, ujedno ga odgajajući za odgovornost prema cijelome svijetu.
Cilj Programa katoličkoga vjerskog odgoja je odgajati religioznu dimenziju djeteta i oplemeniti ju za jedine ljudske vrijednosti: savjest, intelekt, karakter, vjera, ljubav, nada i osobnost.
Zadaće Programa katoličkoga vjerskog odgoja su
- Pomagati djetetu da raste u povjerenju u samoga sebe i tako sve više postaje osoba;
- Odgajati dijete za odgovorno ponašanje u svijetu koji ga okružuje;
- Pobuđivati u djetetu one duhovne snage kojima će na ispravan način doživljavati transcendentnost ljudskog života i svijeta uopće;
- Zadovoljiti djetetovu potrebu za “pripadanjem” i za “ljubavlju” te na temelju tog iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu;
- Pobuđivati dječje čuđenje i divljenje te iskrenu i duboku radost prema Bogu Stvoritelju metodom stvaralačkog pripovijedanja i izražajnog čitanja biblijskih i književno-umjetničkih tekstova za predškolsku dob, komunikacijom sa simbolima, molitvenim izražavanjem i liturgijskim slavljenjem;
- Omogućiti djetetu da metodom igre doživljava i upoznaje temeljne poruke Evanđelja;
- Zadovoljiti djetetovu potrebu za uspostavljanjem autentičnog osobnog odnosa između njega i poruke vjere;
- Uvoditi dijete u prijateljsku komunikaciju s Bogom putem osobnoga molitvenog izražavanja;
- Razvijanje osjećaja povjerenja, zahvalnosti, darivanja, suosjećanja i suradnje s bližnjima;
- Osigurati djetetu kvalitetu življenja, razvijajući temeljne i bitne odrednice čovjekova “bitka” – ljepotu, istinu i dobrotu;
- Omogućiti djetetu da se susretne s dobrim primjerima, odnosno pozitivnim uzorima u životu svoje uže i šire okoline, koji ostvaruju ljudske i kršćanske vrjednote, s ciljem integracije i ispravnog poistovjećivanja.
- Pomagati djetetu u uspostavljanju autentičnih odnosa s drugima, osobito različitima, koji imaju drugačije religiozne navike i ponašanja u predškolskoj ustanovi i u životu uopće.
Program rada predškole
Program je namijenjen djeci u godini prije polaska u osnovnu školu. Cilj programa je osigurati okružje u kojem će djeca maksimalno razviti svoje potencijale, zadovoljiti svoje aktualne interese i time steći znanja, vještine i navike koje će im omogućiti uspješnu prilagodbu novim uvjetima života, rasta i razvoja koje ih očekuju u školi. Programom predškole želimo utjecati na cjeloviti razvoj djeteta te ga kvalitetno pripremiti za polazak u školu. Cilj ovog programa odnosi se na poticanje cjelovitog razvoja djeteta te mu osigurava u godini pred polazak u školu poticajno okruženje u kojem će moći razvijati sve osobne potencijale. Namjera nam je razvijati pozitivne stavove djeteta prema školi, razvijati radne navike, zadovoljiti djetetove interese kojima će postići potrebna znanja i vještine za polazak u školu.
Osnovna zadaća programa predškole je razvijanje i unaprjeđivanje tjelesnih, emocionalnih, socijalnih i spoznajnih potencijala djeteta te poticanje komunikacijskih vještina potrebnih za nove oblike učenja.
Kompetencije koje dijete u godini dana prije polaska u školu treba steći i /ili unaprijediti odnose se na:
- komunikaciju na materinskom jeziku
- elementarnu komunikaciju na stranim jezicima
- matematičke kompetencije
- osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
- digitalne kompetencije
- učiti kako učiti
- socijalne i građanske kompetencije
- inicijativnost i poduzetništvo
- kulturnu svijest i izražavanje
- motoričke kompetencije primjerene dobi
Tečajevi
Vrtić nudi tečajeve verificirane od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta koji se provode u popodnevnim satima, a voditelji su vanjski suradnici vrtića.
- Engleski jezik
- Sportski program