Prateći dječju prirodnu znatiželju i interes kroz aktivnosti „ To sam ja“, započeli smo projekt „Emocije“. Cilj projekta je prepoznavanje, prihvaćanje, imenovanje i razlikovanje vlastitih emocija, emocija kod prijatelja i odraslih u vlastitom okruženju.
Emocije djeteta razlikuju se od emocija odrasle osobe. One su jednostavne, spontane i odmah nalaze odgovarajući izraz, česte su i kratkotrajne, snažne i nestabilne. Dijete postupno uči izražavati emocije, zato je važno u ranom djetinjstvu osvijestiti i naučiti kako ih regulirati i odabirati različite načine izražavanja u emocionalnim situacijama.
DJECA SE UPOZNAJU S EMOCIJAMA KROZ RAZLIČITE AKTIVNOSTI I SADRŽAJE
„KUTIJE PUNA OSJEĆAJA „
Slike i fotografije prepoznavanje osnovnih emocija: sreća, tuga, ljutnja i strah
Kartice s likovima što se događa u mome tijelu kad sam ljut, tužan, sretan, kad se bojim.
Razgovor o emocijama.
Slikovnice: „Kad sam sretan”, „Kad sam ljut”, „Kad se bojim,” Kad sam tužan.”
Situacijske slike. Pričanje priče sa slike, prepoznavanje situacije i događaja.
Izražavanje emocija kroz tijelo i mimiku lica – dramatizacija emocija.
Slušanje glazbe koja dočarava sreću i tugu.
- Verbalni izričaj.
Pokreti tijela i mimike lica uz glazbu.
PLAKAT „SEMAFOR LJUTNJE”
DRUŠTVENA IGRA „EMOCIJE” – razumijevanje vlastitih osjećaja, opisivanje različitih emotivnih stanje i situacija.
PUZZLE „ IZRAZI LICA” – slaganje , prepoznavanje i imenovanje emocija.
ANTISTRES BALON
Djeca izrađuju antistres balon nazivaju „skviši“. Preko njega izražavaju i opisuju emocije.
- „Moj sretni skviši voli biti sretan jer je sretan. Moj tužni gladni„skviši,”gladan je i sam.”
R.:“ „ Moj je iznenađen. Zato što mu je rođendan, priprema zabavu. Sretan je jer mu dolaze prijatelji. Igrat će se i biti sretni.“
K.B.:“ Sretan kad se igra s prijateljima”.
D.:“ Napravio sam ljutog „skvišija“ jer se s njim nitko ne želi igrati.“
Likovno izražavanje emocija sreće i tuge slušajući skladbe: Jan Sibelius- Tužni valcer i Antonio Vivaldi- Proljeće
E.“ „ Osjećam se sretno slušajući glazbu. Volim cvijet. Berem cvijeće sa mamom.
K.:„Tužna sam pošto pada kiša na slatke, male životinje, drveće i cvijeće.“
Djeca su nakon projekta spontanija i neposrednija u prepoznavanju emocija, slobodno biraju načine da emociju podijele s drugima. Unaprijeđen je odnosi dijete, odgojitelj i obitelj.